Dikkat Testleri Eğitimi ve Dikkati Geliştirici Uygulama Örnekleri

Çocuk-Ergen Psikolojik Eğitimler Derneği Sertifikasıyla
DİKKAT TESTLERİ EĞİTİMİ
OKULLARDA/KLİNİK ORTAMLARDA DİKKATİ GELİŞTİRİCİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
10 Aralık’ta Psikologia’da!
 
– d2
– Frankfurter
– Burdon
– Conners
– Uygulama örnekleriyle okullarda ve klinik ortamlarda yapılabilecek çalışmalar
 
Saat: 10:00-18:00
Ücret: 250 TL + KDV 
Materyal Ücreti: 50 TL + KDV
Kontenjan sınırlıdır.
Eğitimimiz Psikoloji/PDR/Çocuk Gelişimi/Sosyal Hizmet Uzmanları bölüm mezunları veya öğrencilerine yöneliktir.

d2 DİKKAT TESTİ

9-60 yaşlar arasındaki bireylere bireysel veya grup hâlinde uygulanabilir. d2 Dikkat Testi zamana bağlı olarak, özellikle seçici dikkat, odaklanma ve dikkat salınımını ölçen, kullanımı kolay bir testtir.

Psiko-motor hız, kurallara uyum ve performans kalitesi, ölçülen alt özelliklerdir. Ayrıca motivasyon, kaygı, öğrenme güçlüğü ve zihinsel engel gibi durumlara ilişkin de bulgulara rastlanmaktadır. Diğer dikkat testleri ile kıyaslandığında uygulama süresinin kısa olması ve yüksek güvenirliği testin avantajlarındandır

 

FRANKFURTER DİKKAT TESTİ

60–72 ay arası çocuklara okullarda okul öncesi sınıflarda, yuvalarda ve rehberlik merkezlerinde bireysel olarak uygulanabilen bir testtir. Çocukların dikkat gücünü ölçmek amacıyla kullanılır.

 

BURDON DİKKAT TESTİ

Bireyin dikkat gücünü ölçmek amacıyla 10 ile 20 yaş arasındaki tüm bireylere uygulanabilir. Eğitim- Öğretim yılı boyunca sınıf içinde dikkat eksikliği yaşayan öğrencileri belirlemek amacıyla bütün sınıfa yada dikkat toplamada güçlük yaşadığı düşünülen öğrencin dikkat gücünü belirlemek amacıyla bireysel olarak da uygulanabilir. Bir sayfalık test formunda üç bölümden oluşan 30 satır vardır. Her satırda çocuklara gelişigüzel dizilmiş harfler verilir. Bu harfler belli ve düzenli aralıklarla dizilmiştir.

 

 

CONNER’S  DEHB EBEVEYN ve ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

Klinisyenlerin, DEHB olan çocukları ve ergenleri DSMIV tanı ölçütlerine göre değerlendirirken ana-babalarla, öğretmenlerle ve çocuğun kendisiyle görüşme yapması ve bu bilgi kaynaklarının görüşlerine dayalı dereceleme ölçekleri kullanması da gerekmektedir. Conners, bu araçları çocuk ve ergenlerde, öncelikle DEHB olmak üzere çeşitli sorun davranışları belirlemede klinik tanıya yardımcı olmak, uygulanan tedavinin ve/veya eğitimin etkilerini belirlemek amacıyla geliştirmiştir.

48 maddelik anne-baba(ebeveyn) ve 28 maddelik öğretmen olmak üzere iki ölçeği vardır. Her iki Conners ölçeği de  hiperaktivite, öğrenme ve davranım sorunları ile bağlantılı maddeler içermektedirler.

 

Close

Sign in

Close

Cart (0)

Cart is empty No products in the cart.

Psikologia – Psikolojik Danışmanlık Merkezi

Üsküdar Psikolojik Danışmanlık Merkezi





film izle